شرکت پیشگام آوای اطمینان

پـــــــــیشگامـ تریــــــــــــد

09128582740

واردات خودرو از دبی

انجام واردات خودرو از دبی نیازمند یکسری اطلاعات است، که بهتر است قبل از اقدام به آن از این اطلاعات آگاهی کاملی داشته باشید. در این مطلب تیم فقیهی تریدینگ یکی از وارد کننده گان خودرو از دبی می خواهد شما را با قوانین و ضوابط و اصول کار درباره واردات خودرو آشنا کند.

پیشنهاد می کنیم اگر شما هم از آن دسته تجار و بازرگانان عزیزی هستید که علاقه مند به انجام این واردات بعد از سال ها تحریم و ممنوعیت می باشید با ما تا انتهای مقاله امروز همراه باشید.

روند واردات خودرو از دبی

همانطور که می دانید کشور دبی از بهترین کشورهای تجاری در حوزه خلیج فارس برای کار واردات خودرو است.

البته که حتما باید شرایط و قوانین گمرگ را در این باره خیلی خوب بدانید و آگاه باشید. قابل ذکر است که تمامی خودروها مجوز صادرات به ایران را ندارند و باید خودرو مد نظر، مجوز ورود به ایران را داشته باشند.

در ادامه بیشتر با شرایط این تجارت از دبی آشنا می شویم.

شرایط و اصول واردات خودرو از دبی

قبل تر هم به این مسئله اشاره کرده ایم که برای موفقیت در امر واردات با کشور دبی آن هم واردات خودرو باید از یک سری اصول و قوانین مربوط به این تجارت آگاهی کامل و به روزی داشته باشید.

در این بخش می خواهیم اشاره ای به چند مورد از شرایط مربوط به این تجارت داشته باشیم و کمی در این مورد با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

از اصلی ترین شرایط واردات خودرو از دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. اولین مورد در کار واردات خودرو از دبی، اخذ کارت بازرگانی است. شرایط ویژه ای برای داشتن کارت بازرگانی وجود دارد.
    که از مهم ترین آن ها می توان به حداقل داشتن 23 سال سن و داشتن و نداشتن سابقه کیفری اشاره داشت.
  2. در صورتی که سفارش خودرو را انجام دادید یک کد 8 رقمی برایتان ارسال می گردد.
  3. باید با نمایندگی خودرو و اتومبیل خریداری شده، قرارداد رسمی بسته شود تا بتوان در ایران از خدمات پس ار فروشش استفاده شود. قرارداد را باید به سازمان صنعت و معدن و تجارت در کشور دبی ارائه بدهید.
  4. برای واردات خودرو از دبی لازم است تا شماره شاسی اتومبیل را در سیستم مکانیزه ثبت خودرو، درج نمایید. در ادامه کد 8 رقمی برای نمایندگی ارسال می شود. در صورت تایید شرایط، تاییدیه ارسال می شود و کد 8 رقمی برای گمرگ فرستاده می شود. در اینصورت جواز واردات خودرو صادر خواهد گشت و این پروسه تا اینجا تمام می شود.

در ادامه باید مواردی چون روش حمل خودرو تا مقصد و بررسی کارهای گمرکی و ترخیص خودرو با پلاک ملی انجام گردد.

شرایط اخذ کارت بازرگانی برای افراد حقیقی برای واردات خودرو

  • حداقل سن باید 23 سال باشد.
  • داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت همیشگی از خدمت
  • دارای مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  • دارای سه سال فعالیت تجاری با تایید دو نفر که دارنده کارت بازرگانی هستند و مدرک معتبر دانشگاهی لیسانس هستند.
  • داشتن دفتر کار رسمی و قانونی
  • داشتن محل کسبی متناسب با رشته کاری به صورت ملکی یا استیجاری
  • نداشتن سوء پیشینه و محکومیت کیفری
  • عدم ورشکستگی در صورت تقصیر و یا تقلب

تعرفه گمرکی برای ماشین های وارداتی از دبی به ایران

اگر سال های زیادی است که در تجارت خودرو فعالیت دارید بخوبی می دانید که برای کارها و امور گمرکی، هزینه ای در نظر گرفته می شود که باید به حساب بانک ملی واریز گردد.

با تعیین این هزینه، تفاوت قیمت خودروی وارداتی در داخل و خارج از کشور مشخص می گردد.

پس ماشین وارداتی با قیمت جهانی تفاوت خواهد داشت و هزینه های حرکتی رو به رشدی خواهد داشت. در نتیجه واردات خودرو از کالاهای سرمایه ای محسوب می شود.

واردات خودرو از دبی باید بر طبق قوانین مربوط به این وسیله تعیین و اعمال گردد. واردات خودرو در ایران 55 درصد حقوق و عوارض گمرکی در پی دارد. این در حالی است که ماشین های سواری دارای 75 درصد حقوق و عوارض گمرکی هستند.

مزیت واردات و تجارت خودرو ازدبی

واردات خودرو و وسیله نقلیه از دبی از تجارت های پرسود است و فروش خوبی هم در ایران می تواند داشته باشد.

از جمله مزایای تجارت خودرو از دبی می توان به کمتر بودن هرینه ها در امر حمل و نقل برای بازرگانان و تجار ایرانی به دلیل همسایگی با دبی اشاره کرد.

واردات خودرو دست دوم از دبی

همیشه هم که همه تجار و بازرگانان در زمینه وارد کردن خودرو های صفر از دبی فعال نیستند.

برخی از آن ها علاقه زیادی به وارد کردن خودروهای دست دوم و کارکرده را دارند.

این تجارت هم مانند واردات خودروهای آکبند و صفر نیازمند داشتن یک سری اطلاعات به روز درباره قوانین مربوط به این تجارت می باشد.

بنابراین به دلیل تفاوت قیمت چشمگیری که بین اتومبیل نو و دست دو وجود دارد، بازار واردات خودرو دست دو از دبی بسیار داغ است و در طول این سال ها رشد خیلی خوبی داشته به طوری که در بازار امارات اتومبیل دست دوم کمیاب شده است.

و در آخر

برای واردات خودرو از دبی باید اصول و قوانین واردات خودرو را هم در دبی و هم در ایران بدانید. با آشنایی از قوانین گمرگی می توانید واردات خودرو را داشته باشید، چه برای یک خودرو و چه برای تجارت چندین خودرو باشد. امیدواریم حق مطلب را ادا کرده و راهنمایی لازم ارائه شده باشد.

بار دیگر و به عنوان حُسن ختام بادآوری می کنیم که شرکت پیشگام تجارت آوا یکی از شرکت های بازرگانی در امر واردات و صادرات در کشور دبی می باشد که بیش از 10 سال در امر واردات خودرو تجربه و فعالیت دارد.

این شرکت در مدت زمان سال ها ممنوعیت واردات خودرو نه تنها دست از تلاش برنداشته است بلکه سعی کرده است در زمینه وارد کردن کالاهای دیگری قابلیت خود را به رخ رقبا بگشاند.

حال که این ممنوعیت واردات خودرو به اتمام رسیده است پیشگام تجارت با انرژی بیشتر مجدد در کنار سایر خدمات وارداتی خود اقدام به واردات خودرو کرده است و شرکت های بسیاری که به طور مستقیم در این امر فعالیت دارند با ما، در ارتباط می باشند.

شما تجار و بازرگانان عزیز می توانید صفر تا صد کارهای مربوط به واردات کالا و خودرو های خود را از کشور دبی به ما واگذار کنید تا بدون واسطه با کمترین هزینه ممکن برایتان انجام دهیم.

amir mohebi وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *