شرکت پیشگام آوای اطمینان

پـــــــــیشگامـ تریــــــــــــد

09128582740

قوانین صادرات به اروپا

تجارت با جهان گسترده‌تر موجب رشد اقتصاد اتحادیه اروپا و ایجاد شغل برای کارگران اروپایی می‌شود. اتحادیه اروپا قراردادهای تجاری با کشورهای شریک خود بسته است و روزانه صد‌ها میلیون یورو، صادرات و واردات کالا دارد، از این رو بزرگترین صادر کننده کالا و بازار صادراتی برای ۸۰ کشور جهان می‌باشد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا جمعا ۱۶ درصد از واردات و صادرات جهان را به خود اختصاص داده‌اند.
در این مقاله به قوانین صادرات به اروپا و قوانین صادرات به اروپا می‌پردازیم.

اتحادیه اروپا قصد دارد تا با شفاف سازی اطلاعات، قوانین و الزامات از مشاغلی که تمایل به صادرات به اتحادیه اروپا را دارند حمایت کرده باشد وبه معامله گران کمک کند تا بیشترین بهره را از تجارت جهانی یا تجارت با اروپا ببرند.

اتحادیه اروپا برای واردات یکسری قوانین و تعرفه‌هایی را مانند مجوزهای مربوط به صادرات، قوانین مربوط به بسته بندی، تعرفه‌های اتحادیه اروپا و غیره که در ادامه به طور کامل در باره قوانین تجارت با اروپا صحبت خواهیم کرد، تعریف کرده است.

حقایقی درباره صادرات به اتحادیه اروپا

پایین‌ترین تعرفه در جهان، تعرفه واردات و صادرات به اتحادیه اروپا است. می‌توان گفت که بازار اروپا باز‌ترین بازار برای کشورهای در حال توسعه می‌باشد.

همان طور که می‌دانید تنها صادرات نیست که به رشد اقتصادی و ایجاد شغل در یک کشور کمک می‌کند واردات هم نقش بسیار مهمی را در این بخش ایفا می‌کند. اگر سوخت را در نظر نگیریم، اتحادیه اروپا بیشترین واردات را نسبت به کشور‌های LDC، ایالات متحده، کانادا، چین و ژاپن دارد.

قوانین صادرات به اروپا

کشور‌هایی که قصد صادرات به اتحادیه اروپا را دارند باید از یکسری قوانین و دستورالعمل‌هایی که اتحادیه اروپا وضع کرده پیروی کنند. در این مقاله به مهم‌ترین قوانین صادرات به اروپا می‌پردازیم.

مُهر CE

مُهر CE بیان‌گر آن است که کالا تابع قوانین و مقررات وضع شده توسط اتحادیه اروپا می‌باشد، که این مجوز باید توسط مرجع صادر کننده استاندارد اتحادیه اروپا و موسسه بازرسی کننده در کشورهای مختلف که مورد تایید اتحادیه اروپا است بررسی شود این موسسات جهت رهگیری یک کد چهار رقمی نیز دارند .

علامت سی ایی، در واقع مجوز ورود یک محصول به بازارهای اروپایی است و کالایی که دارای این نشان است می‌تواند برای فروش در بازارهای تمامی کشور‌های اروپای متحد عرضه شوند و مهر CE باید با برند مورد نظر مطابقت داشته باشد.

کلیه اطلاعاتی که در ارتباط با استاندارد CE مورد نیاز است از تولید کننده کالا گرفته می‌شود، تمامی این کارها موجب عدم نیاز به کنترل مجدد محصول در کشور مقصد می شود.

قوانین مربوط به بسته بندی کالا

از آنجایی که بسته بندی برای اتحادیه اروپا اهمیت بالایی دارد، مقوله بسته بندی کالاهای صادراتی برای کسب و کارها هم یک امر بسیار مهم شده است، که سعی در اجرای تمامی فاکتورهای مورد نظر اروپای متحد را دارند.

کالاهایی که به منظور صادرات بسته بندی می‌شوند باید علاوه بر ساده بودن بسته بندی و نحوه بازکردن بسته بندی برای حمل و نقل و ذخیره سازی کالا، باید شرایط مناسب را به گونه‌ای داشته باشند، که در مدت زمان ذخیره سازی و در طول مسیر آسیبی به کالا وارد نشود.

بسته بندی‌، ابعاد، اندازه، وزن، مقاومت و ضخامت محصول باید مناسب باشد، همچنین باید دارای علایم ایمنی و بازرگانی باشد. مواد غذایی‌، مواد دارویی حتما باید دارای اتیکت باشند.

صادرات به اتحادیه اروپا و گمرک

بر خلاف مناطق تجارت آزاد در کشورهایی که عضو اتحادیه گمرکی هستند، چیزی به عنوان تعرفه یا مانع غیر تعرفه‌ای وجود ندارد، و در واقع اعضای اتحادیه یک تعرفه گمرکی یکسان، که از قوانین خاصی پیروی می‌کند برای تمام کالاهایی که از کشور‌های دیگر به این اتحادیه وارد می شود، تعیین کرده‌اند.
چیزی به عنوان گمرک، در بارازهای داخلی اروپا وجود ندارد، تنها یک واحد گمرکی خارجی برای اروپا تعیین شده است.

اتحادیه اروپا برای افرادی که دارای گواهی کشور مبدا برای صادرات هستند، یکسری اولویت‌هایی را تعریف کرده است.

مجوزهای صادرات

اتحادیه اروپا به دنبال جلوگیری از ورود بی رویه کالا است، که این موضوع صادرات را سخت کرده است. پس باید بدانید کشورهایی که قصد صادرات به اتحادیه اروپا رادارند باید یکسری مجوز‌ها را داشته باشند.

برای یکسری از محصولات مانند‌: منسوجات، محصولات مربوط به کشاورزی، آهن، فولاد و مهمات جنگی مجوز‌های خاصی وجود دارد.

کالاهای دومنظوره در صادرات به اتحادیه اروپا بارها بررسی می‌شوند، چرا که می‌دانید کالاهای دو منظوره حساسیت بالایی دارند.

مدارک لازم

چند نکته در رابطه با مدارک مورد نیاز برای صادرات به اتحادیه اروپا، مانند اظهار نامه و گواهی مبدا و برگه صورت حساب وجود دارد، که باید بدانید و ما در اینجا به آنها می‌پردازیم.

یک اظهار نامه گمرکی باید توسط شخصی که مقیم و ساکن اتحادیه اروپا است، پر شده و به اداره گمرکی برای صادرات تحویل داده شود. البته لازم به ذکر است کالاهایی که ارزش قیمتی آن‌ها کم تر از ۱۰۰۰ یورو باشد نیاز به این اظهارنامه ندارند.

یکسری اطلاعات دقیق درمورد وزن، ابعاد، مقدار، کشور مبدا، ارسال کننده محصول، دریافت محصول و کشور وارد کننده محصول، از محصول وارداتی باید تهیه شود که این لیست دقیق، صورتحساب تجاری نام دارد. دو برگه از این صورتحساب تجاری به منظور تحویل به اداره گمرکی باید کپی گرفته شود.

کالاهای خاص مثل مواد غذایی و… باید گواهی‌های سلامت و گواهی‌های پزشکی را داشته باشند.

محصولاتی مانند برخی مواد غذایی که امکان فاسد شدن آن‌ها در طول مسیر وجود دارد باید گواهی مبدا داشته باشند تا در اولویت کالاهای گمرکی قرار بگیرند.

نکات قبل از صادرات به اتحادیه اروپا

قبل از این که بخواهید صادرات به اتحادیه اروپا را شروع کنید، نکاتی را باید مد نظر بگیرید از آراب و رسوم و فرهنگ تا زبان و سبک زندگی، بی توجهی به این نکات ظریف ممکن است، ضربه مهلکی به تجارت شما بزند یا باعث رشد بزرگی در کسب و کارتان شود.

تبلیغات کوکاکولا در عربستان

حتما این داستان را شنیده‌اید که، شرکت کوکا کولا زمانی که کار بازاریابی نوشابه‌های خود را در کشور عربستان شروع کرد، با شکست مواجه شد، آیا میدانید چرا ؟
زیرا این شرکت بزرگ به این نکته که در کشور عربستان از راست به چپ می‌خوانند، توجهی نکرد و این کار باعث شکست آنها شد.
نماینده شرکت کوکا کولا چون با زبان عربی آشنا نبود، تصمیم گرفت پوستری طراحی کند و با کمک آن فروش خوبی داشته باشد. او سه پوستر را طراحی کرد که در پوستر اول، شخصی در کویر خشک و گرم تشنه است، در پوستر دوم آن شخص نوشابه کوکاکولا را می‌نوشد و در پوستر سوم، او پس از نوشیدن نوشابه بسیار سرحال می‌شود.
در ابتدا این پوسترها ایده‌ نابی برای فروش فوق العاده است، اما دقت نکردنِ نماینده کوکا کولا به نکته، راست به چپ خواندن اعراب، باعث شد که با شکست مواجه شود شود.

از داستانک بالا نتیجه میگیریم که، قبل از صادرات، باید فرصت‌ها و تهدید‌ها را در دو کفه ترازو گذاشت و با توجه به عملکردهای رقبا، برای پرتاب تیر به هدف، تلاش نمود.

نوآوری و خلاقیت را چاشنی کارتان کنید که، برگ برنده صادر کننده است، همان فاکتور اصلی‌ای است که، نگاه مشتری را از دیگر کالا‌ها می دزدد و با کالای شما همراه می‌کند.

سخن پایانی

برای صادرات به اتحادیه اروپا، باید روال اداری به طور کامل طی شود و در نظر داشته باشید که تجارت با اروپا کار ساده‌ای نیست و ریسک پذیر است، پس توصیه می‌کنیم قبل از شروع با قوانین تجارت با اروپا و مراحل آن به صورت کامل آشنا شوید، زیرا؛ در صورت ناموفق بودن تجارت شما، هیچ راه بازگشتی وجود ندارد.
اما برای آموزش و فراگیری قوانین تجارت با اروپا می‌توانید از خدمات و مشاوره شرکت پیشگام تجارت آوا استفاده کنید.

amir mohebi وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *